چگونه گوشی مناسب خود را بیابیم:(به ادامه مطلب برید لطفا!)

1.    بودجه‌ی مد نظرمان را تعیین کنیم: برای مثال من در تصمیمم گوشی‌ای با قیمت یک میلیون تا یک و نیم خریداری کنم اما به هر دلیلی بیش از یک میلیون تومان نمی‌توانم برای یک گوشی خرج کنم. پس باید نهایت بودجه را یک میلیون تومان در نظر بگیرم.

2.    به دنبال اسم و رسم یک برند تجاری نباشیم: برای مثال من شرکت سامسونگ را خیلی دوست دارم اما گوشی های شرکت سامسونگ بیشتر از بودجه‌ی مد نظر من قیمت دارد یا برای مثال من از هواوی متنفرم اما این شرکت گوشی مناسب من تولید کرده است یا دیگر مثال این که من عاشق گوشی‌های شرکت ال جی هستم اما آن شرکت گوشی مناسبی در آن قیمتی که من می‌خواهم تولید نکرده است. یا حتی می‌توان این را هم گفت که من دوست ندارم برای مثال از یک شرکت بی اسم و رسم گوشی خریداری کنم اما فلان شرکت با بودجه‌ی من بهترین گوشی را تولید کرده است. کل این‌ها را گفتم که ر نهایت بگویم دنبال حرف دیگران و نام و اسم و رسم و مکان تولید و طراحی آن گوشی نباشیم و خودمان چیزی که برایمان بهتر است را انتخاب کنیم.

3.    بسنجیم چه چیزی در یک تلفن همراه هوشمند برایمان اهمیت بالاتری دارد: برای مثال من با بودجه‌‌ای که دارم نهایتا یک گوشی یک میلیونی می‌خواهم که یک دوربین، دو پردازنده و سه صفحه نمایش مناسب داشته باشد. برای مثال دوربین حتما باید دوازده مگاپیکسلی یا بیشتر باشد، چه بهتر که دو دوربینه نباشد یا باشد، پردازده باید از آخرین‌های سری 600 اسنپ دراگون یا در حد آن باشد و صفحه نمایش باید بزرگتر از پنج اینچ و به همراه کیفیت Full HD باشد. پس یک لیست از انتخاب‌هایمان تهیه کنیم تا یکهویی(!) دچار اشتباه نشویم.

4.    به دنبال شرکت‌هایی برویم که در زمینه‌ای که ما می‌خواهیم قدرتمند‌ترند: برای مثال دوربین برای من اهمیت دارد و شرکت های زیادی دراین زمینه قدرتمندند اما پس از مطالعاتم به این نتیجه رسیده‌ام بهترین‌ها در این کار سامسونگ و هواوی و ال جی اند، اما در اولویت دومم که پردازنده است ال جی من را راضی نمی‌کند اما سامسونگ و هواوی خوب کار کرده اند. حال به صفحه نمایش می‌رسیم که اولویت که اولویت سوم من هستم و شرکت هواوی بهتر از باقی عمل کرده است. حال برای مثال من شرکت‌های مورد نظرم را پیدا کردم حال قیمت را می‌سنجم. برای مثال من که می‌خواهم زیر یک میلیون یک گوشی هواوی بخرم برترین انتخاب برای من Huawei P10 Lite چون برای مثال پردازنده‌ی جدیدتر و بهتری نسبت به باقی گوشی‌های درون بازار با این قیمت دارد (آقا فقط مثالن اینایی که گفتم، حقیقت محض نیست!).

5.    عجولانه تصمیم نگیریم: ال گوشی را انتخاب کردم اما اگر یکهو برم و گوشی رو بخرم که نمیشه. برای مثال گوشی Xiaomi Mi 4i رو انتخاب کردم اما میرم و میبینم این گوشی حافظه‌ی اضافی دریافت نمیکنه پس این گوشی با این قیمت به همین دلیل ساده ممکنه از لیستم خط بخوره یا یه مثال دیگه که برای گوشی‌ای که گفتمم صدق می‌کنه. برای مثال من حالا که Xiaomi Mi 4i از لیستم خط خورد میرم و Huawei ShotX رو انتخاب می‌کنم اما می‌بینم ای دل غافل که این گوشی حسگر اثر انگشت نداره پس اینم خط میخوره. پس اگه عجولانه بریم خرید، عواقبشم سر خودمون میاد کسی هم پاسخگو نیست.

6.    به جای چندین انتخاب سطحی نهایتا پنج انتخاب خوب داشته باشیم: برای مثال دویستا گوشی به نظر من خوبن  اما خوب اینا همشون انتخابای سطحی هست پس میرم به جای این انتخابای سطحی پنجتا گوشی خوب انتخاب میکنم طبق چیزایی که میخوام و البته طبق اسم و رسم و با عجله این کار رو نمیکنم بلکه همه‌ی این کارا رو با تحقیق انجام میدم.

7.    گوشی مد نظر را خریداری کنیم ولی نه از هر جایی: مثلا الان میخوام این گوشی رو بخرم یکی رو میبینم که آگاهی زده که این گوشی رو قصدی و ارزان میفروشم! حضوری هم نمیکنم اینکار رو پس قطعا نباید از این بابا این گوشی رو بخرید. بلکه باید ترجیحا از نمایندگی‌های مثلا چهارسو یا بازار‌ها و نمایندگی‌هایی که به اونا مطمئنین یا سایتای معتبری مثل دیجی‌کالاhttp://www.digikala.com  و یا http://www.mobile.ir این کار رو بکنین که کار درست‌تر وقطعا عاقلانه‌تری هست همانطور که می‌دانید !

این مطلب را به اشتراک بگذارید! سوالاتتونم همیشه پاسخ میدیم پس بیاید و ازمون بپرسید چه سوالی دارین. برای بیشتر دانستن، ما را دنبال کنید ... https://t.me/gadgetsspy ! به سایت ما http://gadgetspy.blog.ir و کانال اینستاگرام ما https://www.instagram.com/gadgetspy/?hl=en هم سر بزنید! راستی ما ویدیو هم درست میکنیم به آپارات http://www.aparat.com/ArashBKH10 و تماشای ما http://tamasha.com/gadgetspy هم نگاهی بیندازید! حالا اگه خواستید به کانال یوتیوب و توییتر و صفحه‌ی گوگل+ ما هم برید، خوشحال میشیم :-)

https://www.youtube.com/channel/UCyka6BKOV5FBt9wjFHfuB0Q، https://twitter.com/GadgetsSpy_info ، https://plus.google.com/u/0/108577463680892467804